نکات کلیدی در انتخاب پنجره مناسب اتاق کودک و نوزاد

طراحی زیبا و ایمنی بالای پنجره ها در اتاق کودک و نوزاد اهمیت بالایی دارد. برای همه والدین ایجاد یک فضای امن با انتخاب پنجره مناسب اتاق کودک و نوزاد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

امروزه بیشتر والدین در انتخاب پنجره ها برای طراحی منزلشان و حتی اتاق خواب و اتاق کودک ترجیح می دهند دیگر از پنجره های معمولی استفاده نکنند.

با پیدایش پنجره های دوجداره در صنعت درب و پنجره امروزه افراد تمایل زیادی دارند تا از پنجره های دو جداره در طراحی منزلشان به کار ببرند. انتخاب یک پنجره مناسب برای اتاق کودک و نوزاد علاوه بر حفظ ایمنی با یک سری از نکات نیز همراه است.

پنجره های دو جداره قابلیت های زیادی دارند و این امر بر خانواده ها در زمان انتخاب پنجره های معمولی و دو جداره پوشیده نیست. تعادل دمایی، کاهش ورود حشرات موذی و آلاینده ها، امنیت بالا از مشخصه های پنجره دو جداره است.

علاوه بر این موارد والدین نیز در زمان انتخاب پنجره مناسب اتاق کودک و نوزاد به یک سری از نکات مهم و کلیدی دیگری هم توجه زیادی دارند. در ادامه ما به بررسی نکات کلیدی می پردازیم؛

نوردهی مناسب

پنجره مناسب اتاق کودک و نوزاد باید نوردهی خوبی داشته باشد. همان طور که گیاهان برای رشد و نمو نیازمند نور طبیعی خورشید هستند کودکان نیز به نور طبیعی احتیاج دارند.

پنجره هایی که نور دهی خوبی نداشته باشند موجب تاریکی محیط اتاق می شوند و فضای اتاق را گرفته و دل گیر می کنند. برای رشد نوزاد و همچنین خلاقیت کودکان باید پنجره ها نوردهی خوبی داشته باشند.

به طور مسلم نور طبیعی علاوه بر اینکه ضرر ندارد بلکه موجب نشاط و سر زندگی در افراد و به خصوص در کودکان می شود. پنجره های معمولی نور مستقیم خورشید را به درون اتاق منتقل می کنند و موجب گرم شدن محیط اتاق می شوند.

طراحی به کار رفته در پنجره های دو جداره به این شکل نیست بلکه طراحی به کار رفته در این پنجره ها به این صورت است که نوردهی مناسبی دارد و میزان نور مناسب را به درون اتاق کودک منتقل می کند.

پنجره دوجداره اتاق کودک