انتخاب پنجره : بهینه تر کردن مصرف انرژی

انتخاب پنجره : در فصل تابستان و زمستان بخش وسیعی از انرژی گرما و سرما از طریق پنجره ها به بیرون منتقل می شود. کودکان بدن حساسی دارند و زود به بیماری مبتلا می شوند.

در نبود پنجره مناسب اتاق کودک و نوزاد بخش وسیعی از انرژی از طریق پنجره ها به بیرون هدایت می شود در نتیجه مصرف انرژی در این فصول افزایش می یابد.

این امر هزینه های زیادی را در بر می گیرد. انتخاب یک پنجره مناسب اتاق کودک و نوزاد برای بهینه تر کردن مصرف انرژی مستلزم شناخت قابلیت پنجره ها می باشد.

پنجره های دو جداره این قابلیت را دارند که در شرایط آب و هوایی در فصول مختلف سال میزان هدر رفت انرژی را به طور قابل توجهی کاهش دهند.

عایق صدا در پنجره مناسب اتاق کودک و نوزاد

خواب در رشد کودک و نوزاد اهمیت بالایی دارد. اگر منزل شما در یک محیط شلوغ و پر از سرو صدای خیابان قرار دارد و یا اینکه بازی کردن بچه ها در درون کوچه سرو صدایی زیادی را ایجاد می کند.

بهتر است برای حفظ آرامش و خواب کودک و نوزاد خود، در اتاق پنجره هایی را به کار ببرید که عایق صدای خوبی داشته باشند و صدای بیرون را به داخل اتاق منتقل نکند.

قفل مناسب

یکی از نکات مهم در انتخاب پنجره مناسب اتاق کودک و نوزاد قفل مناسب است. عموما بچه ها در طول روز فعالیت بیشتری دارند و به قول معروف شیطون هستند. شیطنت کودکان آنها را وادار به کارهای خطرناک می کند.

اگر ارتفاع پنجره کوتاه باشد که کودکان به راحتی به پنجره ها دسترسی داشته باشند باید بیان کنیم که در این مواقع شیطنت کودکان گل خواهد کرد.

کودکان به دنبال راهی می گردند که پنجره اتاقشان را باز کنند و به بیرون نگاه کنند. پنجره مناسب اتاق کودک و نوزاد باید قفل مناسبی داشته باشد. طراحی به کار رفته در پنجره های دو جداره با یک قفل مناسب این پنجره ها را متمایزتر از پنجره های دیگر نشان می دهد.