مزایای استفاده از پنجره دوجداره

۱٫ صرفه جویی در مصرف انرژی

با توجه به بررسی ها ی انجام شده آمار نشان می دهد که حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد گرمای خانه، از طریق پنجره های تک جداره از بین می رود. از آنجا که این مشکل، توسط پنجره های دو جداره برطرف می شود، در نتیجه در هزینه انرژی صرفه جویی می گردد. همچنین با گرم نگه داشتن فضای داخل خانه یا ساختمان در زمستان و با خنک نگه داشتن فضای داخل خانه در تابستان دمای خانه را نیز تنظیم میکنند .

 

۲٫ حفظ امنیت خانه شما

از دیگر مواردی که باید به ان توجه کرد حفظ امنیت خانه است که پنجره دوجداره بسیار محکم تر و ایمن تر از پنجره های تک جداره می باشند. و این امر باعث می شود، که شکستن شیشه های این نوع پنجره ها، برای سارقین بسیار دشوار باشد و در نتیجه خانه ی ایمن تری خواهیم داشت.

۳٫ کاهش سرو صدا

از دیگر مواردی که باید به ان توجه کرد کاهش سرو صدا در خانه است پنجره های دو جداره، تا ۶۰% سر و صدای بیرون را کاهش می دهند. و این مسئله، برای کسانی که در مناطق شلوغ و پر سرو صدا زندگی می کنند، یکی از مهمترین ویژگی ها به شمار میرود و همچنین در مصرف انرژی نیز صرفه جویی خواهد شد .

 

۴٫ از لوازم و وسایل خانه شما، در برابر نور خورشید محافظت می کند

از دیگر مواردی که مهم است این است که از لوازم و وسایل خانه شما، در برابر نور خورشید محافظت می کند و اگر مبلمان شما در معرض نور خورشید قرار بگیرند، گرما به آنها آسیب می رساند. پنجره های دو جداره قادر هستند، میزان تابش مستقیم نور خورشید و گرما را به خانه شما محدود کنند، بنابراین مانع از آسیب دیدن مبلمان، فرش ها، تابلوهای نقاشی و سایر اشیای موجود در خانه می گردندو وسایل شما عمر طولانی تری خواهند داشت.

۵- ارزش خانه را افزایش می دهد

از دیگر مواردی که مهم است این است ارزش خانه را افزایش می دهد و اگر در آینده تصمیم داشته باشید خانه خود را بفروشید، خانه ای که دارای پنجره های دو جداره باشد، ارزش بالاتری نسبت به خانه های فاقد آن است. بنابراین، پنجره دو جداره می تواند در بلندمدت سرمایه گذاری کارآمدی باشد و شما هم بنای زیباتر و هم با ارزش تری خواهید داشت.

۶٫ میزان کربن را کاهش می دهد

از دیگر مواردی که مهم است این است که پنجره های دو جداره، میزان انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) را از طریق گرمایش و سرمایش به میزان قابل توجهی کاهش می دهند و این امر سبب کاهش اثر کربن در زمین می شود، و با محیط زیست سازگار هستند.

۷٫ افزایش زیبایی و جذابیت خانه شما

و اما ویژگی که بسیار مورد توجه بوده و مهم است این است که پنجره دو جداره راهی مؤثر برای افزایش جذابیت خانه شما می باشد. امروزه تمام نماهای معماری را می توان به این نوع پنجره ها مجهز کردو جلوه زیبا تری به ساختمان ها و بناها داد.