چرا ما باید از پنجره دوجداره استفاده کنیم

معرفی پنجره دوجداره:

در اینجا به یکسری از سوالات شما پاسخ میدیم سوالهایی از قبیل چرا ما باید از پنجره دوجداره استفاده کنیم ؟ آیا سر و صدای ماشین ها در خیابان، اعصاب شما را بهم میریزد؟ آیا خانه شما در زمستان سرد است حتی اگر سیستم های گرمایشی کار خود را به خوبی انجام دهند؟ در این وضعیت، پنجره دوجداره، بهترین گزینه برای شما هستند! مزایای داشتن پنجره های دو جداره بسیار زیاد است، بنابراین ارزش سرمایه گذاری را داردو علاوه بر این نمای زیبایی هم به بنای شما میدهد.

با توجه به  نام پنجره های دو جداره  این پنجره  از دو لایه شیشه ساخته شده اند. که این دو لایه شیشه با فضایی از هم جدا می شوند که این فضا معمولاً ۱۲ تا ۱۶ میلی متر است و می تواند با گاز آرگون یا خلأ پر شود. گفته می شود که پنجره های دو جداره دارای “شیشه حرارتی” یا “شیشه عایق” هستند.

چرا ما باید از پنجره دوجداره استفاده کنیم ؟

در ادامه این مقاله، به معرفی اجزای تشکیل دهنده و لزوم استفاده از پنجره دوجداره می پردازیم.

اجزای تشکیل دهنده پنجره دوجداره

در مورد اجزای تشکیل دهنده پنجره دو جداره باید گفت که پنجره دو جداره دارای شش جزء اصلی می باشد، که شامل شیشه ها، درزگیر اولیه، درزگیر ثانویه، فضای پر شده با گاز یا هوا و نوار فاصله گذار می باشد غالباً بین شیشه ها ماده جاذب رطوبت وجود دارد تا رطوبت را جذب کرده و از ایجاد مه در بین آنها جلوگیری کند. علاوه بر این، پنجره ها می توانند شفاف، رنگی یا لایه ای با پوشش بازتابنده باشند رد تصویر نیز نمایی از اجزای تشکیل دهنده این پنجره نشان داده شده است:

اجزای تشکیل دهنده پنجره دوجداره

دو ویژگی مهم پنجره های دو جداره از لحاظ عایق بندی، عبارتست از:

  • اول اینکه، داشتن دو صفحه شیشه ای باعث می شود که فرار گرما دشوارتر باشد.
  • دیگر اینکه، هوای محبوس شده بین شیشه ها، می تواند قدرت عایقی ایجاد کند.

علاوه بر همه موارد گفته شده باید توجه داشت  که پنجره دو جداره راهی مؤثر برای افزایش جذابیت خانه شما می باشد. امروزه تمام نماهای معماری را می توان به این نوع پنجره ها مجهز کرد و جلوه زیبا تری به بناها داد.