اهمیت ایمنی پنجره در طراحی اتاق کودک و نوزاد

ایمنی پنجره : امروزه با توجه به رشد جمعیت و همچنین شرایط اقتصادی، زندگی افراد در جامعه به سمت آپارتمان نشینی سوق پیدا کرده است. در طراحی خانه های آپارتمانی بیشتر از پنجره های تمام قد و متوسط در طراحی اتاق ها به کار رفته است.

به طور مسلم انتخاب اتاق کودکان با وجود این پنجره ها کمی نگران تر به نظر می رسد به این خاطر که کودکان مایل هستند بدون اینکه از ساختمان بیرون بروند با باز کردن پنجره از رویدادهای درون کوچه با خبر شوند.

کودکان تحریک پذیر هستند و با کوچکترین صدای بچه های توی کوچه نیز به دنبال صدا می گردند به همین دلیل پنجره های اتاق خود را باز می کنند تا با بچه های توی کوچه ارتباط برقرار کنند.

در اتاق کودکان اگر پنجره ها ارتفاع بالاتری از کف اتاق داشته باشند که کودکان اصلا نتوانند دسترسی به پنجره داشته باشند جای نگرانی نیست.

شاید تصورش هم برای شما سخت باشد اما اگر در طراحی اتاق کودکان از پنجره های معمولی با ارتفاع کم استفاده شده باشد واقعا جای بحث و گفتگو دارد. اهمیت ایمنی پنجره ها در اتاق کودکان این روزها دغدغه بیشتر والدین است.

در این مقاله ما قصد داریم به برخی از نکات کلیدی برای انتخاب پنجره مناسب اتاق کودک و نوزاد اشاره کنیم و در این زمینه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. پس ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید؛

داشتن شیشه با دوام در پنجره مناسب اتاق کودک و نوزاد

پنجره مناسب اتاق کودک و نوزاد در طراحی اتاق کودک باید نشکن باشد و به راحتی شکسته نشود. کودکان از سر لجاجت برای باز کردن پنجره در صورت باز نشدن آن متوسل زدن ضربه به شیشه های پنجره می شوند.

برای حفظ کودکان از خطر بریدگی و آسیب های جدی تر و همچنین شکسته نشدن شیشه پنجره باید در طراحی پنجره از شیشه های با دوام و محک استفاده شود.