تاثیر بسزایی در زیبایی و استحکام پنجره دارد. با توجه به نوع متریال تولید پنجره دوجداره ، می توان طراحی ها مختلفی انجام داد. در طراحی پنجره با پروفیل upvc باید مواردی در نظر گرفته شود که هم پنجره upvc تولید شده از استاندارد کافی برخوردار باشد و هم زیبایی خود را داشته باشد. همچنین با طراحی درست شما می توانید یک پنجره خوب و ایده آل و با کمترین هزینه داشته باشید که این یک نکته بسیار مهم می باشد. با یک طراحی استاندارد و درست بسیاری از هزینه های اضافی منجمله هزینه یراق و پروفیل اضافی حذف می گردد و پنجره دوجداره شما هم انتظارات را بر آورده می کند و هم قیمت مناسبی خواهد داشت.

 

طراحی پنجره دوجداره

 

با کمی نگاه در فضای شهری و ساختمان ها انواع مختلفی از حالت ، نوع و رنگ پنجره ها را مشاهده خواهیم کرد.حال این پنجره های می توانند در یک ساختمان قدیمی باشند و از متریال قدیمی ساخته شده باشند. یا اینکه این پنجره ها امروزی بوده و از نسل پنجره های دوجداره از متریال یو پی وی سی ، آلومنیوم و چوب ساخته شده باشند. جدا از نوع جنس و متریال و برند های مختلف ، طراحی این پنجره ها قابل توجه است.واقعیت این است که پنجره بخشی از نمای یک ساختمان است پس طراحی آن بسیار حائز اهمیت است.از این رو در هنگام طراحی می بایست نهایت دقت را به عمل آورد. طراحی پنجره جدا از اینکه بسیار در چهره بافت شهری تاثیر گذار است در مقوله کاربری در واحد مسکونی و ساختمان نقش بسیار حیاتی را اجرا می کند.

از این رو در اینجا به برخی نکات مهم در اشاره خواهیم کرد:

طراحی پنجره  متناسب با نمای ساختمان و رعایت زیبایی شهری:

همانطور که در بالا هم اشاره شد پنجره در نمای ساختمان نقش بی بدیلی را انجام می دهد. از این رو نوع رنک انتخابی پنجره و شیشه دوجداره و طراحی آن بسیار مهم می باشد.طراحی پنجره با رنگ و ظرح مناسب ظامن زیبایی ساختمان و محیط شهری است.متاسفانه در کشور ما در برخی از نقاط دیده می شود که طراحی پنجره باعث بد نمایی در ساختمان شده است و نظام آراستگی محیط را بر هم زده است. در طراحی پنجره در ساختمان می بایست اصول یکپارچگی رعایت کردد چه از نظر رنگ و چه از نظر طراحی.

طراحی پنجره دوجداره