نحوه تمیز کردن انواع توری پنجره دوجداره؟

نصب توری پلیسه‌ای در خانه هایی که پنجره های دوجداره نصب شده، بسیار رواج پیدا کرده است. این توری ها که در ابعاد مختلف و در 2نوع عرضه می شوند، از مزایایی چون: نصب بی دردسر و آسان، طول عمر بالا و راحتی در باز و بسته شدن، برخوردار هستند. در این مقاله نحوه تمیز کردن توری پنجره دوجداره را توضیح می دهیم.

توجه داشته باشید که شستشوی این توری ها با توجه به نوع آن متفاوت است و باید نکاتی رعایت شو تا به توری آسیبی وارد نشود. در ادامه بررسی این مسائل را پی می گیریم:

توری پلیسه ای چیست؟

توری پلیسه‌ ای، نوعی از توری تاشونده و دارای انعطاف، از جنس پلی استرین است که با نصب آسان، راحتی در باز و بسته شدن و کارایی خوب، مورد استقبال قرار گرفته اند. این توری از کیفیت و مقاوت بالایی برخوردارست.

انواع توری های پلیسه ای و روش شستشوی آنها

توری پلیسه ای با اینکه مانع ورود حشرات و سایر آلودگی ها به خانه می شود، اما به دلیل قرارگیری در معرض مستقیم با هوا، انواع آلودگی ها، نظیر گرد و غبار، دوده و … را به خود جذب می کند.

برای زدودن این آلودگی ها از روی توری ها، باید آنها را مورد شستشوی قرار دهیم که البته روش شستشوی با توجه به نوع فریم اندکی متفاوت است. در ادامه به بررسی انواع توری فریم و روش شستشوی آنها می پردازیم:

توری پلیسه تک فریم و نحوه شستشوی آن:

در توری تک فریم، به دلیل اینکه توری به چهارچوب قاب متصل شده‌، در اثر باز و بسته کردن مداوم، تغییر حالت نداده و دفرمه نمی شود. اما به دلیل عدم جداسازی توری از قاب، فرآیند شستشو با مشکل مواجه می شود.

برای این منظور باید قاب را همراه توری، به کمک پیچ گوشتی و با آرامش از پنجره باز کنید یعنی تمام پیچ های آن را باید باز کنید.

 

جهت نظافت، در ابتدا بوسیله یک پارچه خیس، گرد و غبار را پاک می کنیم. سپس برای پاک کردن چربی های باقیمانده بر روی توری، از اسپری های چند منظوره و اسپری آب، استفاده می کنیم.