مزایای جام بالکن

جام بالکن یا همان بالکن شیشه ای علاوه بر زیبا سازی مکان تراس و بالکن فواید بیشماری دیگری نیز دارد. در فصل تابستان و زمستان با توجه به گرما و سرمای زیاد شما می توانید با سیستم های سرمایشی و گرمایش مناسب در ساختمان از هدر رفتن انرژی در این فضاها جلوگیری کنید. بالکن و تراس از جمله فضاهای خطرناکی هستند که احتمال سقوط افراد در این امکان بالا است.

با طراحی تراس و بالکن با کمک پوشش شیشه ای می توانید این فضاها را امن تر و زیباتر کنید. در ضمن جام بالکن این امکان را برای شما فراهم می کند که هیچ فضای از ساختمان به هدر نرود و شما بتوانید از کل فضایی که در اختیار دارید نهایت استفاده را ببرید. در بیشتر ساختمان ها از جمله آپارتمان ها و ویلاهای لوکس طراحی جام بالکن بسیار رایج شده است.

خانواده ها مایل هستند با بهره گیری از فضای موجود در جام بالکن فضای بیشتری در ساختمان داشته باشند و با یک چیدمان میز ناهار خوری و مبلمان آرامش بیشتری را برای دورهمی های خانوادگی فراهم کنند. از مزایای جام بالکن علاوه بر ایمنی کودکان می توان به عنوان یک عایق صوتی و رطوبتی نیز اشاره کرد.

با وجود این پوشش شیشه ای و با بهره گیری از شیشه های مناسب مانند شیشه پنجره دوجداره می توان از انتقال سرو صدای بیرون به داخل ساختمان جلوگیری کرد. در فصل سرما رطوبت بیشتری به داخل ساختمان نفوذ می کند اما اگر فضای تراس و بالکن از طریق فضایی شیشه ای پوشش داده شود از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری خواهد شد.

ساختار جام‌ بالکن

جام بالکن یا همان بالکن شیشه ای ساختار کاملا شیشه ای دارد. این ساختار شیشه ای، بالکن و تراس را به طور کامل پوشش شیشه ای می دهد. در ساختار و مکانیزم این پوشش شیشه ای از دو پروفیل آلومینیومی افقی در کف و سقف تراس استفاده می شود.

از طرفی برای قرار گیری شیشه های مورد نظر نیز از دو پروفیل آلومینیومی عمودی در دو طرف تراس به کار گرفته می شود. ریل هایی بر روی این پروفیل های برای حرکت شیشه ها به کار برده می شود. برای محافظت شیشه ها بر روی این ریل ها می توان بیان کرد که شیشه ها در نوارهای مخصوصی همراه با بلبرینگ ها جهت ایمنی بیشتر به کار رفته است.