کاربرد پنجره دوجداره در نمای ساختمان چیست؟

کاربرد پنجره دوجداره در نما

در دنیای امروز، نمای ساختمان‌های مسکونی اهمیت ویژه‌ای دارند و جلوه بیرونی منزل به شمار میرود , پیمانکاران حتی پیش از شروع به ساخت بنای مورد نظر خود، نقشه‌ها و جلوه نمای ساختمان خود را مشخص کرده و بر اساس ان پیش میروند .

باید توجه داشت که این نکته حتی در خرید و فروش ملک نیز بسیار مورد توجه و موپر بوده و یکی از عناصر اصلی در ساخت ساختمان و زیباسازی آن، نمای ساختمان میباشد .از میان نماهای ساختمانی موجود، استفاده از انواع پنجره دو جداره به نسبت پرطرفدار تر بوده و کاربردی تر میباشد . از نظر زیبایی هم این نوع نما تاثیر  زیادی  دارد و همین امر باعث شده تا طراحان داخلی یا معماران بیشتر به فکر زیبایی نمای ساختمان باشند و زیبایی ساختمان را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند .

در مورد کاربرد پنجره باید توجه داشت که از قاب پنجره دوجداره در طرح‌های مختلف برای نمای ساختمان استفاده می‌شود. در دنیای امروز بیشتر طراحان این سبک و مدل را برای نما دادن به ساختمان هایشان بکار میبرند که باعث زیبایی ظاهری و ارامش و اسایش بیشتر و استفاده مداوم از نور آفتاب شده و علاوه بر این در زیباتر شدن نما و ظاهر داخلی و خارجی ساختمان تاثیر گذاشته  و جلوه جذابی و خاصی به دکوراسیون‌ها داده و درنتیجه یک کار فوقولاده خواهیم داشت.

اگر بخواهیم از دیدگاهی دیگر و بصورت کلی بررسی کنیم ، طراحی نمای ساختمانی معمولا در سبک‌های کلاسیک، مدرن، رومی و با استفاده از مصالح ساختمانی همچون شیشه، ترمووود (چوب)، ورق آلومینیوم، کامپوزیت، سنگ ساختمانی و پنجره‌های دوجداره انجام میشود.

 

نمای پنجره‌دار چه تاثیری بر معماری کلی ساختمان می‌گذارد؟

قاب پنجره و نمای ساختمان

از دیگر مواردی که در مورد استفاده از پنجره دو جداره باید به آن توجه داشت این است که نماهایی که بیشتر دارای پنجره دوجداره یا شیشه است،‌ به بهینه شدن انرژی کمک بسیاری می‌کند. با استفاده از انواع شیشه و پنجره‌های دوجداره برای نمای ساختمان‌ها، می‌توان میزان استفاده از نور خارج از ساختمان را به حداکثر رساند.

با گذشت سال های متوالی، با استفاده از نور روز می‌توان برق کم‌تری مصرف کرد و در نتیجه هزینه‌های برق کمتر شد علاوه بر ان استفاده از انواع قاب پنجره دوجداره برای نمای ساختمان، به خصوص نوع چوبی آن، باعث زیباتر شدن نمای خارجی و داخلی ساختمان می‌شود.

مثلا اگر از قاب پنجره چوبی یا آلوود استفاده کنید، ظاهر ساختمان شما جلوه‌ای از طبیعت را تداعی می‌کند و داخل ساختمان نیز می‌توانید از ویژگی‌های چوب برای چیدمان جذاب‌تر دکوراسیون استفاده کنید.

در حالت کلی باید در نظر داشت، قاب پنجره‌ها تاثیر بسیار زیادی بر نما و معماری کلی ساختمان می‌گذارد و علاوه بر ان در زیباسازی محیط تاپیر زیادی دارد.

با توجه به توضیحات ارائه شده  که با انواع قاب پنجره دوجداره و کاربردهای آن‌ها آشنا شدید، در صورت تمایل برای انتخاب بهترین قاب پنجره دوجداره،‌ می‌توانید از مشاوره و راهنمایی متخصصان شرکت تولید و فروش درب و پنجره کیان پنجره بهره گیرید و هم چنین میتوانید از طریق تلفن‌هایکه در سایت برای ششما قرار داده شده با ما در ارتباط باشید.