پنجره دو جداره فولکس واگنی

این مدل پنجره دو جداره فولکس واگنی نسبتا گران قیمت است و دلیل آن نیز یراق‌آلات خاصی است که در آن به کار می‌رود. مدل باز شدن پنجره دوجداره فولکس واگنی مانند درهای ون فولکس واگن است. این پنجره روی ریل‌ها تا ۴۵ درجه باز می‌شود و فضایی اشغال نخواهد کرد.

دیگر ویژگی منحصر به فرد این پنجره‌ دو جداره در مقایسه با پنجره دوجداره کشویی است. در پنجره‌ های دوجداره کشویی اتلاف انرژی نسبتاً زیادتر است و از نظر زیبایی نیز چندان جلوه‌ی خوبی ندارند. اما پنجره دوجداره فولکس واگنی بسیار زیباتر و کارآمدتر از پنجره دوجداره کشویی هستند.

پنجره دو جداره فولکس واگنی

پنجره دوجداره فولکس واگنی

پنجره دو جداره کلنگی

مدل پنجره دوجداره کلنگی از انواع پنجره های یک جهت باز شو به حساب می‌آیند که بنا بر تصمیم شما در طراحی و خرید می‌توان جهت آن را نیز تغییر داد. کاربرد این پنجره‌ها بیشتر برای حمام، سرویس بهداشتی، نورگیر و راه پله است.

پنجره دوجداره کلنگی

پنجره دو جداره کشویی

پنجره دوجداره کشویی یا ریلی ماندد پنجره‌های آلومینیومی ساده عمل می‌کنند. این پنجره‌ها از هر دو طرف قابلیت باز شد و حرکت روی ریل را دارند. ویژگی این پنجره‌ها این است که هیچ فضایی را در داخل خانه اشغال نمی‌کنند و مزاحمتی برای پرده‌ها ایجاد نمی‌شود.

پنجره دوجداره کشویی

پنجره دو جداره دایره‌ای (محوری)

پنجره های دو جداره دایره‌ای به خاطر نوع طراحی پنجره دوجداره بسیار کمیاب‌اند و طراحی آن‌ها مشکل است. اما می‌توانند جلوه‌های بسیار زیبا و خاصی به منزل شما بدهند. این نوع پنجره‌ها نیز بازشو هستند. مکانیزم بازشوی پنجره‌های دایره‌ای دوجداره بر روی یک محور قطری قرار دارد.

پنجره دوجداره دایره ای (محوری)

پنجره دو جداره خلیجی

این مدل پنجره دوجداره بیشتر در پذیرایی به کار می‌رود و علاوه بر ایجاد زیبایی بیرونی منحصر به فرد خارجی در طراحی خانه، کمک می‌کند فضای داخلی خانه نیز بزرگ‌تر به نظر برسد. پنجره های دوجداره خلیجی را با کنار هم قرار دادن ترکیبی از پنجره‌های ثابت و بازشو پدید می‌آورند. این پنجره‌ها در کنار یک دیگر یک فضای قوسی چندضلعی را تشکیل می‌دهند که بسیار زیباست.

پنجره دوجداره خلیجی

پنجره دو جداره کمانی

این مدل پنجره های دوجداره از مدل خلیجی نیز جلوه‌ی زیباتری به ساختمان شما می‌بخشند. درواقع پنجره های دوجداره کمانی یکی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین انواع پنجره دوجداره روز دنیا به شمار می‌روند. این مدل پنجره دوجداره از افق دارای قوس است. برخلاف پنجره خلیجی که سعی می‌شد با ایجاد زاویه‌های مختلف، حالتی دایره‌ای شکل را در پنجره به وجود آید. پنجره‌های کمانی خود دارای این قوس هستند.

این پنجره‌ها را می‌توان به صورت تکی یا ترکیبی طراحی، تولید و نصب کرد. کاربرد این مدل پنجره دوجداره نیز مانند پنجره دوجداره خلیجی ایجاد یک فضای خارجی بسیار چشم نواز و بزرگتر نشان دادن فضای داخلی است.

پنجره دوجداره کمانی

سخن آخر

یکی از مزیت‌های بزرگ زندگی در عصر حاضر تنوع میان انتخاب‌های مختلف است. اما گاهی این تنوع بیش از حد میان گزینه‌ها انسان را گیج می‌کند و نمی‌داند باید کدام گزینه را انتخاب کند.

انتخاب پنجره دوجداره برای خانه نیز دچار همین مشکل است. انواع پنجره‌های دوجداره آن‌قدر زیاد و متنوع هستند که افراد برای انتخاب آن‌ها سردرگم می‌شوند. امیدواریم این مقاله راهنمای کاملی بوده باشد تا بتوانید به درستی بر اساس نیازها و منابع‌تان دست به انتخاب بهترین نوع پنجره دوجداره بزنید.

پنجره دو جداره فولکس واگنی