پنجره های دوجداره کشویی مناسب چه مناطقی هستند ؟

استفاده از انواع مختلف پنجره در ساختمان، بیش از هرچیز امری سلیقه ای است.

پنجره های دوجداره کشویی نیز در همه ی قسمت های ساختمان و در هر منطقه ای قابل استفاده اند . با این حال به دلیل عایق بندی کمتر نسبت به پنجره های لنگه ای و تک حالته و دوحالته ، بهتر است در مناطقی با سر و صدای زیاد، گرما و سرمای زیاد و گرد و خاک و آلودگی ، از این نوع پنجره استفاده نشود . (پروفیل های کشویی 20 درصد عایق بندی کمتری نسبت به انواع دیگر دارند )

پنجره های دوجداره کشویی ، به دلیل اینکه باز کردن پنجره فضایی را اشغال نمی کند، کاربرد بسیاری را دارند .

ورودی تراس ها، پنجره های اتاق خواب، آشپزخانه ، ورودی حیاط به پذیرایی و … از بیشترین مناطقی هستند که از پنجره های دوجداره کشویی استفاده می شود .

نوع فولکس واگنی پنجره های کشویی ، با عایق بندی استاندارد تر، می تواند در مناطق بیشتری حتی با آلودگی صوتی و گرما استفاده شود .

پنجره کشویی فولکس واگنی
پنجره کشویی فولکس واگنی

ابعاد پنجره دوجداره کشویی

پروفیل های پنجره طبق ابعاد پنجره دارای اندازه های مختلفی هستند ؛ اما نکته ای که حتما باید به آن توجه شود، این است که عرض بازشو باید حداقل یک سوم ارتفاع پنجره باشد، تا از افتادن لنگه و خارج شدن آن از ریلش جلوگیری شود .

پنجره دوجداره کشویی

تمیز کردن پنجره دوجداره کشویی

برای تمیز کردن این پنجره ها، باید ابتدا لنگه بازشو را از چارچوب آن خارج کنیم .

جهت این کار، باید ابتدا پیچی که در بالای لنگه است را باز کرده و سپس لنگه را به سمت بالا بلند کرده و از ریل به آرامی خارج کنیم .

ریل ، پیچ ها ، و لنگه بازشو همگی می توانند با مواد شوینده مناسب ، که اسیدی و الکلی و خورنده نباشند ، با دستمالی نرم تمیز شوند و مجددا در جای خود قرار گیرند .

 

انواع پنجره یو پی وی سی کشویی وین تک:

  • پرفیل دو لنگه کشویی بالا
  • پروفیل دولنگه کشویی در پایین
  • پروفیل دو لنگه کشویی بزرگ و کوچک
  • پروفیل پنجره کشویی میانی ثابت
  • پروفیل پنجره کشویی میانی متحرک