قاب UPVC پنجره دوجداره

قاب یو پی وی سی پنجره دوجداره

فریم‌های درب و پنجره یو پی وی سی، به طور معمول از پلی وینیل کلرید با تثبیت کننده‌های UV ساخته می‌شوند. به دلیل وجود فضاهای خالی در ساختار قاب پنجره‌های UPVC، این قاب‌ها می‌توانند با لایه‌های عایق پر شده و مانع انتقال حرارت با محیط خارجی شوند.

استفاده از قاب‌های یو پی وی سی می‌تواند باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها شود. همچنین نگهداری از آن آسان بوده و پایداری و عمر مفید بالایی دارند. یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم این نوع قاب‌ها، قابلیت بازیافت آن است. این قاب‌ها کاملا با محیط زیست سازگار هستند.

قاب پنجره‌های UPVC شکل، اندازه و رنگ‌های متنوعی دارند. مواد UPVC را می‌توان در اشکال و اندازه‌های مختلف قالب‌بندی کرد. این بدان معنا است که این قاب‌ها جهت استفاده برای اکثر پنجره‌ها مناسب هستند. همچنین می‌توانند در طیف رنگی و طرح‌های گوناگونی از جمله طرح چوب تولید شوند.

چارچوب‌های UPVC نیازی به نقاشی ندارند. به علاوه برای استفاده در مناطق مرطوب مناسب هستند و به مراقبت و نگهداری خاصی احتیاج ندارند. قاب‌های UPVC، عایق دما، جریان الکتریسیته، ضد اشتعال و آتش هستند و موجب تشدید آتش سوزی نمی‌شوند.

البته این قاب‌ها، تحمل سایز و وزنی محدود را دارند و همین موضوع باعث ایجاد محدودیت در انتخاب شیشه دوجداره پنجره‌ها می‌شود. برخی از انواع رنگی قاب پنجره‌های UPVC ممکن است در اثر تابش نور خورشید، کمرنگ شوند و ظاهر ناخوشایندی پیدا کنند. از سوی دیگر، تغییرات آب و هوایی و شرایط جوی نیز گاهی ممکن است، بر روی در و پنجره دوجداره UPVC تاثیر نامطلوبی داشته باشد.البته این مورد زیاد متداول نیست.

قاب کامپوزیت پنجره دوجداره

این قاب‌ها از فرآورده‌های کامپوزیتی چوبی ساخته می‌شوند و نسبت به چوب مقاومت و پایداری بیشتری دارند. تبادل حرارت در قاب‌های کامپوزیتی مانند قاب‌های چوبی معمولی خوب است و دوام آن‌ها در برابر پوسیدگی بسیار بیشتر از چوب می‌باشد.

قاب فایبرگلس پنجره دوجداره

دوام و مقاومت، دو ویژگی برجسته قاب‌های فایبرگلس در پنجره دوجداره است. در این قاب‌ها بین اجزا فضای خالی وجود دارد و این فضاها با لایه‌های عایق پر می‌شوند. این امر موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هزینه می‌شود. خاصیت عایق بودن قاب‌های فایبرگلس بسیار بیشتر از سایر انواع قاب‌ها،‌ به خصوص قاب‌های چوبی است.

قاب آهنی پنجره دوجداره

پنجره‌های آهنی نیز به صورت دوجداره قابل ساخت هستند. بزرگ‌ترین ویژگی مثبت آن‌ها قیمت مناسب‌ترشان است. قاب‌های آهنی قابل ترمیم هستند و در صورت شکستگی لولاها دوباره مثل روز اول‌شان می‌شوند. این قاب‌ها دارای قابلیت رنگ‌پذیری مناسب می‌باشند.

البته قاب آهنی پنجره دوجداره نیز، همان مشکلات عایقی پنجره‌های آلومینیومی را دارا است. همچنین درزگیری آن نیز معمولا به درستی قابل اجرا نیست و در هنگام بارندگی احتمال نفوذ آب از اطراف به داخل پنجره وجود دارد. زنگ‌زدگی به مرور زمان از دیگر مشکلات پنجره‌هایی با قاب‌های آهنی می‌باشد.