تمام اجزای پنجره دوجداره بر زیبایی نمای داخلی و خارجی ساختمان تاثیر فراوانی می‌گذارند. یکی از مهم‌ترین اجزای ساختمان، قاب پنجره دوجداره است و نقش مهمی در نمای داخلی و خارجی ساختمان دارد. معماران با این دید پنجره ها را طراحی می‌کنند، که آن‌ها بخشی از نمای ساختمان هستند. البته این نظر، با توجه به سایه‌هایی که پنجره‌ها بر روی نما ایجاد می‌کنند و آن‌ را تحت تاثیر قرار می‌دهند، بسیار کورکورانه‌ای به حساب می‌آید.

با همه این‌ها، طراحی پنجره دوجداره و ارتباط آن با نما موضوعی است، که در ابتدای کار، باید توسط معمار طراحی و دیزاین شود. هر چند ممکن است، نیاز باشد که پنجره‌های مناسب برای نصب به صورت سفارشی تهیه شوند، اما مدل‌های آماده موجود در بازار نیز قابل خریداری هستند.

به هر حال، با هر نگاه و روشی که پنجره‌های ساختمانی تولید و طراحی شوند، باز هم باعث زیبایی در نمای ساختمان می‌شوند و به فضا روشنایی می‌بخشند. با توجه به گستردگی امروز نماهای شیشه‌ای، در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد افزایش محبوبیت استفاده از انواع پنجره‌ها و شیشه‌ها برای نمای ساختمان خواهیم بود. هر قدر که پیش‌تر برویم، میزان استفاده از پنجره و شیشه در نما بیشتر و استفاده از دیگر متریال کمتر خواهد شد.

تاثیر و کاربرد قاب پنجره دوجداره بر زیبایی و جلوه نما

تاثیر قاب پنجره بر نمای ساختمان

اما به نظر شما چرا استفاده از نمای دوجداره پنجره‌ای و شیشه‌ای، به مرور با سایر نماها جایگزین خواهد شد؟ علت این امر آن‌ است، که برای استفاده روزانه بیشتر از انرژی خورشیدی و کاهش دمای اطراف به نماهایی نیازمندیم، که انتقال دهنده نور بیرون به داخل ساختمان باشند. همچنین برای استفاده از تکنولوژی‌های جدیدی همچون پرده‌های کنترلی، به نماهایی شیشه‌ای نیازمندیم.

در این مقاله قصد داریم، به توضیح تاثیر قاب پنجره دوجداره در زیبایی نمای ساختمان بپردازیم. همچنین قرار است، درباره فریم انتظار پنجره دوجداره صحبت کنیم و از انواع قاب پنجره نام ببریم. در انتهای مقاله، شما را با کاربرد پنجره دوجداره در نما و تاثیر نمای پنجره‌دار بر معماری ساختمان آشنا خواهیم کرد.